Vivi's Diary eli Vivin päiväkirja

Minä olen Vivi ja tässä päiväkirjassa kerron tuokiokuvia elämästäni ja sen ensimmäisistä kuukausista. Minulla on henkilökohtainen toimittaja, joka kirjaa mielipiteeni; joissakin paikoissa häntä myös "isäksi" kutsutaan. Lisäksi olen palkannut käyttööni 24x7 catering-palvelun, jonka vastuuhenkilölle reklamoin säännöllisesti tarjoilun tasosta ja riittävyydestä. Tunnet hänet kenties muissa yhteyksissä "äitinä"....

keskiviikkona, maaliskuuta 15, 2006

RTFM eli Read The Fucking Manual..

Omakin kiinnostus heräsi aikaisemmasta postista, mitä oppaita vanhempani minun varalleni oikein ovat hankkineetkaan.
Selailin kirjahyllyä samalla kun isä kanneskeli minua saadakseen minut nukahtamaan. Siellähän ne olivat, sievästi
rinnakkain seuraavat käyttöoppaat:

  • Odotusajan 280 päivää, Gummerus
  • Suuri vauvakirja, WSOY
  • Meille tulee vauva, Stakes
  • Vauvan uni, WSOY
  • Vauvahieronta-opas aloittelijoille, Perhemediat
  • Vauvan hoito-opas, Mannerheimin lastensuojeluliiton Hämeen piiri
  • Murphyn laki, Gummerus.


Näistä täytyy antaa täydet pisteet MLL:n hoito-oppaalle, tiivistä asiaa siistinä vihkona vaikka rintataskuun. MLL:n kotisivut sisältävät paljon hyödyllisiä oppaita ja erityismaininta on annettava Tukea vanhemmille-sivustosta. Siellä voi mm. tehdä vanhemmuuden itsearvioinnin, joka laatuasioista kiinnostunutta isääni kokeneena itsearvioijana kovasti ilahdutti :)


Ehdoton kakkospalkinto menee Murphyn laki -oppaalle, joka pitäisi löytyä jokaisen kansalaisen kirjahyllystä - ihonväristä riippumatta. Lainaus tästä oppaasta: "..Älä koskaan rupea inttämään idiootin (lue: isän, toim.huom) kanssa. Kinaamistanne seuraavat ulkopuoliset eivät välttämättä erota, kumpi on kumpi."

Kommentteja tähän postiin 0 kpl

Lähetä kommentti

<< Etusivu